Hårby Idrætsklub af 1981 skifter navn til De 7 Dale Idrætsforening

Navneændringen skal være med til at understrege idrætsforeningens virke i og for hele området i De 7 Dale.

D. 1. august 2023 skifter Hårby Idrætsklub af 1981, bedre kendt som HIK81, navn til De 7 Dale Idrætsforening. Et forslag, som blev enstemmigt vedtaget på klubbens generalforsamling tilbage i februar måned.

De 7 Dale dækker over området omkring landsbyerne Hårby, Nørre Vissing, Veng, Søballe, Jeksen, Mesing og Foerlev. Landsbyklyngen blev i 2022 kåret som årets landsbysamfund i Skanderborg Kommune.

”Med navneændringen ønsker vi at understrege idrætsforeningens virke i og for hele området og på den måde være med til at styrke fællesskabet og understøtte udviklingen i hele vores skønne område midt i Skanderborg Kommune. De 7 Dale IF vil fortsat være en forening, hvor fællesskab og bevægelse er i fokus i alle tilbud og aktiviteter,” siger Pernille Klærke, formand i De 7 Dale IF.

For at understrege klubbens historie bliver årstallet 1981 bevaret i det nye logo sammen med den traditionelle røde logofarve, som har prydet trøjerne i HIK81 i årtier.

De 7 Dale IF har omkring 400 medlemmer i alle aldre og tilbyder et bredt udvalg af aktiviteter. Det gælder bl.a. fodbold, gymnastik, badminton, løb, dans og Indoor Cycling.

”Vi tror på, at vi med navneændringen kan være med til at skabe en større grad af tilhørsforhold til idrætsforeningen, uanset hvor man bor i lokalområdet. De 7 Dale er et område i rivende udvikling, hvor mange børnefamilier flytter til, fordi vi har et unikt fællesskab i et smukt naturområde, men stadig tæt på de store byer. Den udvikling skal vi som idrætsforening være med til at underbygge via de aktiviteter, vi kan tilbyde,” siger Pernille Klærke.

De 7 Dale IF er en frivilligt drevet idrætsforening, der har hjemme i Borgernes Hus, som er placeret centralt i De 7 Dale. Udgangspunktet for foreningen er, at idræt skal være sjovt og for alle, og hvor socialt samvær og motion altid går hånd i hånd.

Del dine tanker