Badminton for børn i De 7 Dale IF

Alle er velkomne til at spille badminton i De 7 Dale IF, uanset om du aldrig har spillet badminton før, eller du er en garvet spiller. Du kan spille på børneholdet fra du går i 0. klasse.

Holdet er for både piger og drenge. Vi spiller både single og double. Vi deltager ikke i holdturneringer lige nu, men vil gøre det, når der er nok spillere til det i hver aldersgruppe. Der er også mulighed for at deltage i stævner, som forældrene selv melder til på badmintonpeople.dk (evt. med hjælp fra udvalget).

I træningen morer vi os b.la. også med sportslege, hvor vi træner armmuskler, håndled, motorik, præcision osv.

Til træning veksles der mellem leg, fysiske aktiviteter for at opbygge muskelgrupperne og kunsten i at spille lidt badminton.

De nye spillere lærer at holde rigtigt på ketcheren, lave en god serv og mange andre ting. Med de lidt mere øvede træner vi hårdere og mere målrettet, så de blive gode badmintonspillere.

Men kendetegnet ved træningen er, at vi får pulsen op og har det sjovt.

Ketsjer og prøvetime

Det er muligt for nybegyndere at låne en ketsjer, indtil de finder ud af, om det er noget for dem. Derefter rådes de til at anskaffe sin egen.
Er du i tvivl, om badminton er noget for dig eller dit barn, så er det selvfølgelig tilladt at komme op og få en prøvetime.

Tid og sted

Torsdag i hallen ved Borgernes Hus.
Vi træner fra kl. 16.30-18.00. Herefter kan tilmeldte børn spille med deres forældre kl. 18.00-19.00.

Birgitte Sahl, tlf.: 22430991

Trænerne

Trænerne er Jasmin Wiggers og Rasmus Morgen Laursen.

Badminton for børn i De 7 Dale Idrætsforening