Afvikling af idræt i forhold til COVID-19

VED ANKOMST:

  • Anvend fritstående spritdispenser til dine hænder idet du går ind.
  • Er der ingen spritdispenser, vasker du dine hænder ved toiletterne på højre hånd lige efter indgangen.
  • OBS FODBOLD – fodboldspillere skal anvende indgangen i niveau med banerne (til højre for hovedindgangen, ned af trappen og til venstre).

GENERELT:

  • Kom IKKE til din idræt hvis du oplever ubehag, feber, hoste eller ondt i halsen. Kontakt din læge mhp. at udelukke COVID-19 smitte.
  • Undgå at komme mere end 10 min før start på din idræt.
  • Gå direkte til den hal du skal træne i og afvent at din træner siger du må gå på banen.
  • Medbring din egen drikkedunk.
  • Medbring eget håndklæde eller lign. hvis du har brug for at tørre sved af panden.
  • Alle sportsafdelinger og instruktører i klubben er bevidste om Sundhedsstyrelsens og DIF’s generelle anbefalinger til afvikling af idrætsaktiviteter. Al træning planlægges og afvikles ud fra dette. https://www.dif.dk/da/forening/raad-og-viden-om-idraetsudvikling/corona
  • Ophold i omklædningsrum skal i videste mulig omfang begrænses. Ønsker du at klæde om eller gå i bad skal generelle anbefalinger overholdes.
    • Hold afstand til andre.
    • Host/nys i dit ærme.
    • Undgå fysisk kontakt med andre.
    • Overhold max antal personer i omklædning (indendørs max 14 personer) (udendørs max 7 personer).
    • Max 1 person i hvert baderum ad gangen.

Ungdomsspillere:

  • Kom omklædt hjemmefra.
  • Forældre bedes vente udenfor Borgenes Hus ved afhentning. Dette er naturligvis ikke gældende for børnehold, hvor forældre er aktive sammen med børnene.
  • Ved de yngste gymnastikhold, hjælper instruktørerne de respektive børn med påklædning af udendørstøj samt samle tasker, sko mm efter endt træning.
  • Følg instruktører og trænernes retningslinjer under træningen vedr. brug af redskaber, afstand, rengøring mm.

RENGØRING:

Ved rengøring af redskaber anvendes Drynal Rengøringsmiddel Pro.

Placering: Rengøringsrum for enden af gangen ved indendørs omklædning.

Procedure:

  • fyld 50 ml sæbe i en spand og fyld 10 l vand heri.
  • Anvend en klud (placeret på reolen til højre for døren.).
  • Rengør redskaber.
  • Når du er færdig, tøm spanden i håndvasken. Skyl efter med rent vand.
  • Smid kluden i vaskemaskine.
  • Inger ”Søster” Rasmussen står for at vaske kludene.

AFDELINGER

Badminton:

Opsætning/nedtagning af net:

  • Tirsdag: én træner/instruktør opsætter net og stænger. Samme person nedtager net og stænger. Én person rengør stænger. Ingen børn må hjælpe.
  • Torsdag: Inger ”Søster” Rasmussen opsætter og nedtager net og stænger samt rengør disse.

Rengøring af lånt ketsjer:

  • Èn træner / instruktør rengør alle anvendte lånte ketsjere efter hver træning.
  • Fjerbolde opdeles i to bundter. Én til tirsdagshold og én til torsdagshold.
  • Alle fjerbolde skal samles op efter hver træning. Disse skal ikke rengøres idet de opbevares utilgængelige (aflåst skab) for andre personer i minimum 72 timer før de anvendes igen.

Gymnastik

  • Alle anvendte redskaber skal gøres rene efter brug. Dette skal gøres af trænere/instruktører. Ingen børn må hjælpe.
  • Afkrydsning af deltagere skal laves for hver aktivitet – for at sikre smittesporing i tilfælde af smitteudbrud.

Fodbold

  • Alle spillere har adgang til udendørsomklædning.
  • Adgang til indendørsfaciliteter er kun mulig i de tilfælde hvor ingen anden aktivitet er i gang i de andre haller. Dette er besluttet for at undgå mulig smittespredning.
  • Alle redskaber og bolde skal efter brug rengøres – ud fra tidligere aftale med afdelingen og respektive hold.

Håndbold

  • Alle redskaber inkl. Bolde skal rengøres efter brug.
  • Målstænger skal rengøres med sæbevand efter endt træning.

Spinning:

  • Spinninglokale kan benyttes i det omfang hvor der er under 5 deltagere inkl. Instruktør.
  • Multisal anvendes ved flere end 5 deltagere.
  • Alle cykler skal rengøres efter brug.

Løbeskole:

  • Afholdes udendørs.
  • Hvis toilet/omklædning skal anvendes, skal dette foregå i omklædning til udendørs aktiviteter (gå ned ad trappen til højre for hovedindgangen og gå ind ad dør til venstre.
  • Alle anvendte redskaber skal rengøres efter brug.
Generelt overblik

Vores hjemmeside bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysningerne gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe os med at forstå, hvilke sektioner på hjemmesiden du finder mest interessante og nyttige.

Nødvendige Cookies

Strengt nødvendigt cookies skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.

Tilmelder du dig for eksempel et hold på vores hjemmeside gemmer vi en Cookie fra Conventus, som er det system vi bruger til at administrere vores hold, tilmeldinger, medlemmer, betalinger, registreringer og meget mere.

Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.